עיצוב פנים – איך אנחנו עושות את זה?

לנהל עסק בעיצוב פנים, לא דומה לניהול עסק בתחומים אחרים. כשאנחנו מנהלות פרויקט של עיצוב פנים, נדרשות מאיתנו יכולות נוספות מעבר להבנה בעיצוב והכרת הטרנדים האחרונים. כשאנחנו מנהלות פרויקט, אנחנו מתעסקות בהמון דברים שהם לא בהכרח עיצוב. למשל, היכולת להבין את הלקוחות, לדייק את הרצונות שלהם ובהרבה מקרים - אפילו לגרום להם להבין מה הם באמת רוצים וצריכים ובעיקר להכיל אותם ואת התהליך שהם עוברים לאורך הדרך. בעצם, ניהול עסק בתחום עיצוב פנים מתרחש בקורלציה עם ניהול פרויקט של לקוח.

הכניסה לעולם של עיצוב פנים הייתה טבעית וברורה מבחינתנו. במשך שנים נגענו בעולמות העיצוב והאדריכלות, נגענו בתחומים הללו ובתחומים משיקים להם, למדנו אותם, דייקנו והגענו הכי מוכנות לרגע שבו נולד הבייבי המשותף שלנו – סטודיו לעיצוב פנים lime.

כמי שניהלו עסקים וכמי שעבדו בתפקידי ניהול בחברות גדולות, למדנו לא מעט על ניהול עסק עד שפתחנו את העסק המשותף (והמשכנו ללמוד גם אחרי, תוך כדי תנועה). למעשה, כשסיימנו ללמוד עיצוב פנים היה לנו ברור שאנחנו הולכות לנהל עסק עצמאי ולא להיות שכירות בתחום, ועם הזמן הבנו שיש חוסר בידע של ניהול עסק בעיצוב פנים.

כי לנהל עסק בעיצוב פנים, לא דומה לניהול עסק בתחומים אחרים. כשאנחנו מנהלות פרויקט של עיצוב פנים, נדרשות מאיתנו יכולות נוספות מעבר להבנה בעיצוב והכרת הטרנדים האחרונים. כשאנחנו מנהלות פרויקט, אנחנו מתעסקות בהמון דברים שהם לא בהכרח עיצוב. למשל, היכולת להבין את הלקוחות, לדייק את הרצונות שלהם ובהרבה מקרים – אפילו לגרום להם להבין מה הם באמת רוצים וצריכים ובעיקר להכיל אותם ואת התהליך שהם עוברים לאורך הדרך. כי כמו שאתם בטח כבר יודעים, תהליך של שיפוץ בית או עסק הוא תהליך עמוס ומורכב שדורש מכם לא מעט. ואנחנו תמיד שם בשביל לעזור וללוות את הלקוחות שלנו, באופן הכי מקצועי שיש, אבל גם באופן הכי אישי ומחבק שיש.

בעצם, ניהול עסק בתחום עיצוב פנים מתרחש בקורלציה עם ניהול פרויקט של לקוח. כדי לנהל פרויקט בצורה הטובה ביותר, אתם חייבים לדעת שבמקביל גם העסק שלכם מנוהל בצורה הטובה ביותר. וגם הלקוח שמולכם חייב לדעת את זה, כי כשהוא רואה עסק שמנוהל בצורה נכונה ומדויקת, שלא מתפשר על שום דבר, שלא מפספס דברים שהתחייבתם עליהם ושהכל קורה בזמן כמו בתכנון – הוא יודע שכך גם יהיה בפרויקט שלו. למעשה, בעיצוב פנים, העסק שלנו משתקף בעיני הלקוחות ועוזר לו להבין שהמעצבות שיושבות מולו יודעות לא רק לנהל את העסק שלהן, אלא גם את הפרויקט האישי שלו, זה שהוא הולך להשקיע בו כל כך הרבה כסף, זמן ומשאבים – ולהפקיד בידיים שלהן.

לאורך השנים צברנו וייצרנו המון כלים שעוזרים לנו לנהל במקביל עסק ופרויקטים של לקוחות. סל הכלים שלנו מאפשר לנהל עסק ולנהל פרויקטים, כשאנחנו נותנות דגש על הצד המקצועי, העיצובי וגם על היכולת האישית להיות שם עבור הלקוחות שלנו. מבחינתנו, כל לקוח שלנו יודע שאנחנו נמצאות שם בשבילו והוא יקבל את השירות הטוב ביותר – ובמקביל העסק שלנו ממשיך להתנהל ולצמוח.

כדי לעשות את זה אנחנו נמצאות כל הזמן בעשייה. עובדות על הפרויקטים העכשוויים – לומדות את הלקוחות שלנו, מתאימות להם את הפתרונות הכי מדויקים ואת העיצוב והתכנון הנכונים עבורם, נמצאות עבורם בשטח, מחברות אותם עם הספקים שאנחנו מכירות וסומכות עליהם, הולכות איתם לבחור את הרהיטים והפריטים שיהפכו את הבית שלהם למושלם ומלוות אותם בהמון רגעים לחוצים ולא פשוטים. במקביל, אנחנו כל הזמן עובדות על העסק שלנו – דואגות לעמוד בכל ההתחייבויות שלנו ללקוחות ולספקים, מבטיחות שהעסק מתנהל כמו שצריך, שהשיווק נעשה כמו שאנחנו רוצות, עובדות על הפרויקטים הבאים שלנו ותמיד – חושבות איך אנחנו יכולות לגדול ולצמוח בשבילנו ובשביל הלקוחות שלנו.

ולכו תדעו, אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה הצעד הבא שלנו…

סקרנים לשמוע? מוזמנים לדבר ולהתייעץ איתנו כיצד לנהל עסק בעיצוב פנים.

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן