לעצב עסק שעובד בשבילכם

כדי לעצב משרדים ומקומות עבודה, חייבים להבין איך המשרד עובד ומתנהל וכיצד אפשר להוציא את המקסימום מהחלל ולנצל אותו לטובת העסק. השנים האחרונות הביאו לשינויים מהותיים בחיי העבודה שלנו. מה שהיה נכון בכל הקשור לתכנון ולעיצוב משרדים עד לפני 5 שנים, לא דומה למה שקורה היום. בזכות העובדה שבאנו מעולם הניהול ולשתינו יש רקע בניהול עובדים, אנחנו מבינות איך משרדים עובדים וכיצד ניתן לייעל את העסק בעזרת תכנון נכון ועיצוב מתאים.

בשנים האחרונות הלכה וגברה המודעות לעיצוב משרדים. לצד הכותרות הנוצצות על משרדי חברות ההיי-טק המעוצבים והצבעוניים והתפתחות העולם הויזואלי המשתקף ברשתות החברתיות, יותר ויותר בעלי עסקים רוצים להרגיש שהעסק שלהם הרבה יותר יפה ונעים.

משרדי חברת דאלי מכשור וציוד רפואי ביבנה, חלל שתוכנן ועוצב בהתאם לערכי החברה והמותג. צילום נימרוד כהן

בדיוק כמו בעיצוב פנים לבתים פרטיים, עיצוב פנים למשרדים זה הרבה מעבר ליופי ולניראות. כדי להצליח בעיצוב הפנים של העסק או המשרדים צריך לדאוג שהתכנון והעיצוב ישרתו את העסק ואת מטרותיו ויביאו לפיתוח שיטות עבודה, להגברת התפוקה ואפילו לעלייה במכירות או בהכנסות החברה.

משרדי דאלי ביבנה – חלל המשלב פינות מגוונות לצד חדרים סגורים עם דלתות זכוכית וחלונות זכוכית ליצירת הפרדה לכל עובד לצד חיבור. צילום נימרוד כהן

כדי לעצב משרדים ומקומות עבודה, חייבים להבין איך המשרד עובד ומתנהל וכיצד אפשר להוציא את המקסימום מהחלל ולנצל אותו לטובת העסק. כשמתחילים לעבוד על עיצוב משרדים, בין אם זה עיצוב משרד הייטק, עיצוב משרד עורכי דין, עיצוב משרדים מפוארים או עיצוב לעסק קטן – התכנון הוא נקודת המפתח. החשיבה על העסק היא קריטית וחשובה עוד לפני בחירת צבעים או ריהוט.

השנים האחרונות הביאו לשינויים מהותיים בחיי העבודה שלנו. מה שהיה נכון בכל הקשור לתכנון ולעיצוב משרדים עד לפני 5 שנים, לא דומה למה שקורה היום. למה? הסיבות לכך הן מגוונות אבל אם נצטרך לשים את האצבע על שתי סיבות מרכזיות הן יהיו השינויים שהביאה עימה הקורונה לחיי העבודה שלנו ולכניסתו של דור ה-z לשוק העבודה.

חלל סיעור מוחות המעוצב כסלון ביתי ופונה החוצה לנוף, מקום להשראה ורעיונות יצירתיים. צילום נימרוד כהן

הקורונה הביאה לפתחן של חברות רבות את מודל העבודה ההיברידי – שילוב של עבודה במשרד כמו שתמיד הכרנו, לצד עבודה מהבית. במרבית החברות ניתנת היום האפשרות לעבוד בחלק מהימים מהבית והאפשרות הזו משנה את הפונקציונליות של המשרד שהופך לכר פורה ליצירת שיח וסיעור מוחות עם חברים וקולגות, בעוד הבית הוא המקום שבו העובד מרוכז כולו במשימותיו. לכן, המגמה היום היא לייצר משרדים פחות קונבנציונאליים ויותר כאלה שיוצאים מהקופסא ושמים במרכז יצירת קשרים חברתיים ומקומות מפגש לא פורמליים בהם צומחים הרעיונות החדשים שמקדמים את החברה.

עמדת "בוט" לפגישות בלתי פורמליות, לעבודה בעמדה זמנית, או לארוחה צהריים. צילום נימרוד כהן

גם כניסתו של דור חדש – דור ה-z, לעולם העבודה הביאה לשינוי שנולד מהרצון לתת מענה לעובדים שמחפשים לקבל ממקום העבודה משהו שונה ממה שהיה נהוג בעבר. הדור החדש מחובר יותר למסכים, צריך ורוצה לקבל הכל כאן ועכשיו ולא רוצה (או מסוגל, תלוי את מי שואלים…) לשבת כל היום מול המסך. כדי לתת מענה לכך צריך לייצר חללים נוספים במשרדים, כמו חללים משותפים לישיבות לא מחייבות, אזורי משחק, חדר אוכל נוח וגדול ואפילו חדרים שקטים בהם יוכלו לקיים שיחות זום או שיחות טלפוניות.

צילום נימרוד כהן
החדר הצהוב – חדר זום לפגישות שקטות. ופינת ישיבה לעבודה עצמאית עם לפטופ או לשיחת "מסדרון" אקראית. צילום נימרוד כהן

נושא התכנון קריטי גם לרווחת העובדים והדאגה לשלומם ולבריאותם. במשך השנים ראינו הוכחות לכך שמחשבה על נושאי תאורה, אוורור, אקוסטיקה ועוד בהכרח גורמים לעובדים להיות אפקטיביים יותר ומובילים לתוצאות עסקיות טובות בהרבה. כשאנחנו מזהות שבחלל מסויים לא נכנס אור טבעי, למשל, נבחר באופציה של קירות זכוכית גדולים שיכניסו את האור שישטוף את החלל ובמקרים אחרים נדע להתאים את התאורה הנכונה בגוון המתאים ובפיזור שישרת את העובדים. כך גם לגבי נושאים כמו אקוסטיקה או אפילו מוזיקה בשטחים ציבוריים או שילוב של צמחים ומיקומם, כך שהם גם יוסיפו למראה של המקום וגם ישרתו את העובדים.

צילום נימרוד כהן
שילוב של צמחיה, תקרה אקוסטית ותאורה נכונה תורמים לפרודוקטיביות ויוצרים אווירה נעימה במשרד. צילום נימרוד כהן

בזכות העובדה שבאנו מעולם הניהול ולשתינו יש רקע בניהול עובדים, אנחנו מבינות איך משרדים עובדים וכיצד ניתן לייעל את העסק בעזרת תכנון נכון ועיצוב מתאים. כשאנחנו פוגשות אתכם – בעלי העסקים, אנחנו לומדות את העסק, את שיטות העבודה, מבינות מה הצרכים שלכם ומיישמות אותם בתכנון שאנו מייצרות. הניסיון שלנו מוכיח שתכנון נכון ועיצוב מתאים יכולים לשפר את העסק שלכם והתוצאות שלו. כשאתם מתכננים לעצב את המשרדים, תהיו בטוחים שהעיצוב ישרת אתכם ואת התוצאות העסקיות שלכם.

צילום נימרוד כהן

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן