תכנון נכון לבית עם ילדים

בימים אלו אנו נמצאות בעיצומו של תהליך עיצוב ותכנון בית לזוג צעיר שרק התחתן. בפגישות הראשונות שלנו עם הזוג, שאלנו אותם המון שאלות, כדי להבין מי הם וכיצד הבית שלהם הולך להיראות. שאלנו על נושאים בתחום העיצוב והסטייל, אבל לא רק. כשהבנו שהתכניות של הזוג הן להקים בקרוב משפחה, הסברנו להם שנהיה חייבים להתייחס לכך בתהליך העיצוב והתכנון. הם הסכימו שצריך להתאים את הבית לבית עם ילדים, גם אם הם עדיין לא נמצאים שם. הם נדהמו מהמשמעויות הרבות של הנושא וללא ספק יצאו עם טיפים רבים להמשך הדרך.

מרבית הלקוחות שנפגשים איתנו בתחילת הדרך המשותפת, מתייחסים בפגישות הראשונות בעיקר לסגנון העיצובי, לצבעים, לחומרים ולחלומות שהם רוצים להגשים. הם מספרים לנו שהם מאוד אוהבים סגנון מסוים או שנרתעים משילוב צבע שאינם אוהבים, מראים לנו תמונות מהפינטרסט ומספרים לנו למה הם התחברו יותר או פחות בבתים אחרים שבהם הם ביקרו.

אבל עיצוב פנים הוא תהליך אשר בסופו הבית שלכם יהיה לא רק יפה וכזה שיספר את הסיפור של מי שגר בו, אלא מעל הכל – כזה שיתאים לכם וישרת את הצרכים שלכם.

תכנון נכון ומדויק הוא השלב הראשון והמקדים לכל בית מעוצב. צילום: נימרוד כהן

בימים אלו אנו נמצאות בעיצומו של תהליך עיצוב ותכנון בית לזוג צעיר שרק התחתן. בפגישות הראשונות שלנו עם הזוג, שאלנו אותם המון שאלות, כדי להבין מי הם וכיצד הבית שלהם הולך להיראות. שאלנו על נושאים בתחום העיצוב והסטייל, אבל לא רק. בשאלות שלנו אנו מבקשות להבין את הדרך בה אתם חיים כזוג וכמשפחה, את הצרכים שלכם, התכניות להמשך, ובין היתר –  להבין מה הולך להיות בבית בעוד כמה שנים ולא רק היום, כדי שהעיצוב הנוכחי יהיה רלוונטי לזמן רב.

חשיבה כמה שנים קדימה בתכנון חדרי ילדים היא הכרחית. צילום: נימרוד כהן
הילד הוא תמיד חלק מתכנון ועיצוב החדר שלו. צילום: נימרוד כהן

כשהבנו שהתכניות של הזוג הן להקים בקרוב משפחה, הסברנו להם שנהיה חייבים להתייחס לכך בתהליך העיצוב והתכנון. הם הסכימו שצריך להתאים את הבית לבית עם ילדים, גם אם הם עדיין לא נמצאים שם. הם נדהמו מהמשמעויות הרבות של הנושא וללא ספק יצאו עם טיפים רבים להמשך הדרך.

בדרך הצגנו להם עוד המון נושאים שחייבים לשים לב אליהם והם בהחלט לא נכנסים תחת ההגדרה של 'עיצוב חדרי ילדים' בלבד – למשל סורגים. זה נושא שהם לא הקדישו לו מחשבה בעבר, אבל הבינו שכשהילדים יגיעו – הם יהיו חייבים להתקין סורגים בחלונות. גם נושא בחירת החומרים הוא קריטי, כי אנחנו מתייחסים לכך שבעוד כמה שנים יתרוצצו בבית ילדים קטנים וזה כבר לא יהיה בית של שני מבוגרים. מעבר לחשיבה על פריטים ונושאים שנחשבים ליותר "טכניים", אנחנו חושבות, כאימהות ונשות משפחה בעצמנו, שעיצוב הבית יכול בהחלט להשפיע על החוויה שלנו עם הילדים. אם ניקח כדוגמא את נושא האמבטיה, הרי שבבתים רבים ממהרים לוותר עליהם כיום, אך לבית שמצפה להכניס אליו בקרוב תינוקות וילדים, אמבטיה יכולה להפוך לחלק מהחוויות המשותפות שנוצרות בין הורים וילדים.

המלצה לא לוותר על האמבטיה בבית שיש בו ילדים קטנים. צילום: נימרוד כהן
חשוב לשים לב שהסורגים בבית תקניים ובטיחותיים לבית עם ילדים. צילום: נימרוד כהן

את הדרך המקצועית המשותפת שלנו התחלנו כששתינו עבדנו ב"שילב". במשך שנים הקדשנו מחשבה לעולם הילדים, על הטרנדים והדברים החמים, אבל בעיקר על בטיחות וחיבור בין הורים לילדיהם. חיינו את הנושאים האלו כל-כך הרבה שנים וכיום אנחנו מצליחות לשלב אותם בעבודה שלנו. את הניסיון הרב שצברנו בתכנון, עיצוב או זיהוי של מוצרים לילדים ולהורים – אנחנו מביאות לבתים אותם אנחנו מתכננות. את כל הערכים בהם עסקנו במשך שנים, אנחנו משקפות בעיצוב הבית והופכות אותו למקום האישי והייחודי שישרת את הלקוחות שלנו ויתאים לאופי ולטעם שלהם.

צילום: נימרוד כהן

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן