המלחמה על העובדים בהייטק עוברת הביתה

בזמן שהחברות הטכנולוגיות ממשיכות להציע חידושים ופלאים במשרדים שלהם, כחלק מהמאבק על ליבו של העובד הפוטנציאלי, אסור לשכוח שהשנתיים האחרונות הביאו לחיינו משהו חדש, כזה שטרם אמר נואש ועזב אותנו. התפיסה העדכנית, מציגה את הבית כסביבת העבודה החדשה של העובד, ולכן הוא והמעסיק צריכים להיערך לכך בהתאם.

אין ספור כתבות ומאמרים נכתבו ועסקו במלחמות הגיוס של עובדי ההיי-טק והתנאים שמציעות חברות התוכנה והסטארט אפים. הפסקנו לספור את כמות הסיורים התקשורתיים במשרדים החדשים של היוניקורן התורן, אלו שבוודאי מוציאים עיניים למרבית השכירים שכנראה לא נהנים מחדר משחקים עם עמדות פלייסטיישן, ארוחות שף ואספקה בלתי נגמרת של משקאות קלים וגלידות.

מתפנקים במשרד. צילום: נימרוד כהן

אך בזמן שהחברות הטכנולוגיות ממשיכות להציע חידושים ופלאים במשרדים שלהם, כחלק מהמאבק על ליבו של העובד הפוטנציאלי, אסור לשכוח שהשנתיים האחרונות הביאו לחיינו משהו חדש, כזה שטרם אמר נואש ועזב אותנו. כן, אנחנו שוב מדברות על הנגיף. וכפי שכבר הבנו, הקורונה שינתה את כל תפיסת המציאות שלנו בהקשר למקום העבודה. הזום השתלט על חיינו, גילינו כיצד האי במטבח או חדר המשחקים של הילדים יכול להפוך לחדר עבודה, הבנו שאת ההפרדה בין הבית לעבודה ואת סביבת העבודה החדשה שלנו ניאלץ ליצור בעצמנו.

אך להייטק – חוקים משלו. ומה עושים הארגונים הגדולים שעל מנת לגייס עובדים חדשים מציעים להם משרדים משוכללים ומפנקים, כאלו שהם מקווים, שבסופו של יום יהוו את ההבדל בין תפקיד דומה אחד למשנהו, בין משכורות כמעט זהות, בתקופה שבה למשרד אין כבר משמעות?

בר יין בחדר הפגישות. צילום: נימרוד כהן

הרי אנחנו לומדים ומבינים מידי יום שהקורונה כאן כדי להישאר ועלינו ללמוד לחיות לצידה. אז כיצד בשיא המלחמה יוכלו ציידי הכישרונות ומחלקות הגיוס הענפות למשוך את המועמד הבא לחברה?

המלחמה על העובד עוברת הביתה. תחום התעסוקה חווה טלטלה של ממש עם פרוץ מגפת הקורונה ונוצר מודל תעסוקה חדש – מודל היברידי, בו העובדים עובדים גם, או בעיקר, מהבית. הבית הוא סביבת העבודה החדשה של העובד ולכן הוא והמעסיק צריכים להיערך לכך בהתאם. על פי שיטת "הבית ההיברידי", יש להתאים את ביתו של העובד להיות בית שבו לעובד יש את המקום והיכולת לעבוד מהבית, לאחר שאבחנו וארגנו מחדש את הבית ואת צרכי המשפחה. רק כך יוכל להתמלא העובד בכל הצרכים שהיה מקבל במקום עבודתו הפיזי.

ועכשיו, הגיע הזמן להעניק את התנאים המשופרים לעובדים, גם בביתם. עם פרוץ המגפה והמעבר לעבודה מרחוק, ראינו מספר מצומצם של יוזמות של חברות שהעבירו לעובדיהן ציוד משרדי מתאים. אך ההשקעה חייבת להיות רחבה יותר – גם במטרה לשפר את תפוקת העובדים מהבית ובמיוחד כדי לייצר את הבידול ואת רמת הפינוקים אליהם התרגלו העובדים, שמייחלים אליהם בחזרה.

משרד ביתי, פינת עבודה משולבת בחדר משפחה. צילום: נימרוד כהן
חדר עבודה בסגנון נורדי. צילום: נימרוד כהן

על מנת לייצר אל מול העובדים את הבידול המתבקש, יכולות וצריכות החברות הנלחמות על שירותיהם להציע להם התאמה היברידית של הבית, כזה שישלב בצורה אמיתית ונוחה ביותר את האפשרות להמשיך לעבוד מהבית, גם בתקופת הפוסט קורונה. כדי לעשות זאת, הן צריכות לשלב כוחות עם אנשי עיצוב ולהציע לעובדים שלהם התאמה אמיתית של הבית לסביבת עבודה מתאימה ונכונה, עם תקציב לעניין. מעבר לזה שזה יצטייר טוב מאוד בעיניהם של העובדים והמועמדים, הרי שהרווח שחברה שתשקיע בסביבת העבודה של העובד בביתו הוא גבוה לאין שיעור ויחזיר את ההשקעה במהרה.

צילום: נימרוד כהן

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן