עובדים ולומדים מהבית

אחד השינויים המרכזיים שהקורונה הביאה לחיינו היא העבודה והלמידה מהבית. אחרי שניסיתם כל אלתור אפשרי, הגיע הזמן ללמוד לעשות את זה נכון. מספר טיפים לתכנון עמדת עבודה/למידה ביתית.

אחד השינויים המרכזיים שהקורונה הביאה לחיינו היא העבודה והלמידה מהבית. אחרי שניסיתם כל אלתור אפשרי, הגיע הזמן ללמוד לעשות את זה נכון

בשנה וחצי האחרונות למדנו לחיות במציאות חדשה. נכון, הקורונה הביאה עימה המון שינויים לחיינו, אך יש כאלו שאנחנו יודעים כבר כיצד להתמודד איתם, יש כאלו שליוו אותנו למשך תקופה קצרה והתפוגגו (זוכרים שהלכתם לסופר עם כפפות?) ויש כאלו שלא רק שצפויים להישאר עימנו בתקופה הקרובה, אלא כנראה יהפכו לשינוי תרבותי-תעסוקתי-חינוכי של ממש.

אנחנו כמובן מדברות על עבודה ולמידה מרחוק. מה שחשבנו שבהתחלה יהיה פתרון זמני הפך לקבוע כשהוא מסרב לצאת מחיינו פעם אחר פעם. אחרי שמקומות העבודה נפתחו מחדש – הם שוב נסגרו ונפתחו ובקיץ שוב נשמעה ההמלצה לחזור לעבוד מרחוק, המלצה שצפויה לעלות לדיון שוב לקראת חודשי החורף. במקביל, מערכת החינוך שמנסה בכל כוחה לחזור למציאות של למידה בכיתות, מבינה גם היא שכנראה ולא תהיה ברירה אלא לשלב בין לימודים בכיתות ללימודים מרחוק.

בכל פרויקט חדש שאנחנו מתחילות בשנה וחצי האחרונות, בין אם מדובר בפרויקט פרטי או מסחרי, הלקוחות מבקשים, עוד לפני שאנחנו מציעות, שנשים לב לנושא ונעלה פתרונות עיצוביים. המעבר ללימודים ולעבודה מהבית מחייבים חשיבה מחודשת בכל הנוגע לתכנון הבית והמשרד ומציאת פתרונות ייעודיים עבור כל אחד מבני הבית, שכן ברור לכולם שחייבים למצוא פתרון נוח ולא מאולתר, כזה שיתאים לתקופות ארוכות.

צילום: נימרוד כהן

כדי שהפתרון אליו תגיעו יהיה נכון ומתאים למשך זמן רב, אנחנו ממליצות על הנקודות הבאות:

  • לוקיישן – כמו בכל דבר בחיים, המיקום של פינת העבודה או הלמידה הוא קריטי להצלחה שלנו. הקפידו לבחור פינה שקטה בבית או בחדר, מוארת היטב עם תאורה טבעית שתקל עלינו במשך השעות הארוכות שנבלה מול המסך, נגישה ונוחה, כזאת שתהיה מבודדת ככל האפשר כדי שנמנע מהסחות דעת אפשריות בהמשך.

צילום: נימרוד כהן

  • פונקציונאליות – אם יש פינה שצריכה להיות פונקציונאלית, היא כמובן פינת עבודה או לימודים. אתם צפויים לבלות במקום הזה שעות ארוכות, דאגו שהיא תהיה הכי נוחה ומתאימה לצרכים שלכם. אנחנו ממליצות להכין רשימה מסודרת עם כל הדגשים והצרכים שלכם ולעבוד איתה בזמן שאתם מעצבים ומסדרים את הפינה.
  • סגנון עיצובי – הרשתות החברתיות והמגזינים העיצוביים ידגימו לכם סגנונות עיצוב שונים לפינה שלכם. וודאו שהפינה מתאימה לסגנון שבו החדר או החלל מעוצב – ואם אתם אוהבים מאוד סגנון מסוים והוא לא מתאים זו בהחלט יכולה להיות הזדמנות מצוינת לעצב מחדש את החלל.

צילום: נימרוד כהן

  • צבעוניות – אם מדובר בפינת לימודים עבור הילדים, חשבו על צבעים רגועים שמעודדים את ריכוז והמעיטו בהסחות דעת בסביבה.
  • הזמני הוא הקבוע – זכרו שפינת העבודה או הלימודים צפויה לשרת אתכם בתקופה הקרובה וכנראה שלתמיד. על כן הימנעו ככל האפשר מפתרונות זמניים ותהיו בטוחים שאתם נערכים כפי שצריך.

כמו שאנחנו תמיד אומרות, מהלימון תעשו LIME 😉 העבודה והלמידה מרחוק הן שינוי שאמנם נכפה עלינו, אך אם נדע לאמץ אותו בצורה הנכונה ולהיערך אליו בהתאם – החיים שלנו ישתנו לטובה.  

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן