קירות מדברים

בית צריך לשקף את האנשים שגרים בו ואת הסיפור שלהם. הקירות בביתם של עמיחי וישי מספרים את הסיפור של הזוג המיוחד הזה.

בית צריך לשקף את האנשים שגרים בו ואת הסיפור שלהם. הקירות בביתם של עמיחי וישי מספרים את הסיפור של הזוג המיוחד הזה.

כולנו מכירים את המשפט "אילו קירות יכלו לדבר", אבל לפעמים – הם באמת יכולים לדבר. כשאנחנו ניגשות לעצב בית, חשוב לנו מאוד להביא את מי שגר בו אל תוך העיצוב ולשקף את האופי והסגנון הייחודי של כל משפחה, שהופכת להיות ההשראה המרכזית שלנו. כך בדיוק עשינו בביתם של עמיחי וישי, שבלב תקופת הקורונה עברו לדירת 4 חדרים בחריש עם מרפסת גדולה.

לוח ההשראה עבור ביתם של עמיחי וישי. הפרלינים של עמיחי ותמונה גדולה שצילמו מתוך טיול משותף, היוו את ההשראה שלנו בתכנון הבית

כשפגשנו אותם לראשונה, התחלנו להבין את הייחודיות של הזוג המקסים הזה, את הניגודיות ביניהם, את האופי והצבעים שלהם ובעיקר ניסינו להבין איך אנחנו משלבות את כל המרכיבים הללו לעיצוב שלנו. במפגשים הראשונים שאלנו שאלות מפורטות ולעיתים אף אינטימיות במטרה להבין את אורח החיים של בני הזוג, החלומות והרצונות שלהם, הצרכים ועוד. מולנו ישבו שני אנשים מאוד שונים – עמיחי שהוא איש של יצירה, אמן שלמד קונדיטוריה בפריז ומכין קינוחים שככל שהם יפים – הם עוד הרבה יותר טעימים; ובן זוגו ישי, שהוא אדם מאוד רציני ומחושב.

הפרלינים של עמיחי היוו השראה מרכזית בתכנון השפה העיצובית של הבית. צילום: נימרוד כהן

על אף שהם באים משני קצוות שונים, הם מביאים עימם עולם תוכן מיוחד במינו, הכולל נוסטלגיה, אהבה לספרים ולטיולים, לצד חיבור אישי של כל אחד מבני הזוג. ישי שמגיע ממשפחה מאוד שורשית המחוברת לארץ – דבר הבא לידי ביטוי בחייו, ועמיחי הקונדיטור, שכל פרלין שהוא מכין מספר סיפור שהוא עולם ומלואו. את הדברים הללו הכנסנו לעיצוב, לטקסטורות, לצבעים, לחומרים ולסיפור של הבית.

פינת האוכל שתכננו עבורם עם הספריה הגדולה וארון בר עם אוסף התקליטים, מספרים בדיוק את הסיפור של בני הזוג. צילום: נימרוד כהן

הקירות בביתם בהחלט יכולים לדבר. כל קיר בבית מספר את הסיפור שלהם ומשקף את אופיים והחוויות שעברו במהלך חייהם. בכלל, מי שנכנס לביתם מרגיש כיצד כל החושים שלו מתעוררים. זה מתחיל בדיסוננס שבין העלייה במעלית לכניסה לבית, שהפכה לפינה ייחודית המשקפת תחושה של חזרה בזמן, עשרות שנים אחורה. זה נמשך בפעילות של יתר החושים שעובדים, מרגישים את התחושות והרגש הנוסטלגי באוויר, טועמים ומריחים את יצירותיו של עמיחי שהפכו להשראה המרכזית שלנו, ביחד עם תמונה שהם צילמו באחד מהטיולים שלהם והיום תלויה בסלון ביתם.

קיר הכניסה לבית מחופה טפט ג'ינס ייחודי עם קונסולה ומראה שתוכננו עבורם בצבעי הבית. צילום: נימרוד כהן

את הכניסה לבית מקיפה ספריית ספרים רחבת היקף שמכסה את כל הקיר ומכילה את אוסף הספרים העצום שלהם, המורכבים מעולמות תוכן רבים ומגוונים. הספרים מספרים המון סיפורים, כמו גם הצבעים והחומרים בבית שנבחרו כמי שיוכלו לסייע לנו לספר את הסיפור של בני הזוג. לקירות בסלון ובחדר השינה נבחרו טפטים ייחודיים בצבעים חמים שנדגמו מתוך תמונה התלויה בסלון, בגוונים של בריק בשילוב של כחול עמוק וצהוב חם, שמקבלים ביטוי גם בפריטי הנגרות ומשתלבים עם עץ שמכניס הביתה חום. הטקסטורות והמרקמים מהקירות באים לידי ביטוי גם בפריטי ריהוט כמו כורסאות ומנורות שחודשו ורופדו מחדש.   

טפט בצבע בריק בסלון כרקע לשתי הכורסאות מבית סבתא שרופדו מחדש. צילום: נימרוד כהן

אך מעבר ליופי ולהתאמה העיצובית, שמנו דגש על התכנון והמסלול של הבית שהוא קריטי להצלחת עבודתנו. הרי אם לא תהיה זרימה והתכנון לא ישרת את בני הבית, לא עשינו כלום. לכן כשהכרנו אותם הבנו מה חשוב להם ומה השינויים שיש לעשות בבית. כשנפגשנו לראשונה בביתם, הם תיארו בתסכול את תחושת חוסר הארגון, עם חלוקה לא הגיונית, מחסור במקום וחוסר נגישות לדברים החשובים להם.

לכן החלטנו לשנות את התכנון של הדירה, במטרה שהבית יהיה נעים ונגיש יותר, עם דגש על צרכי בני הזוג ומעגל החיים שלהם. ישי ועמיחי אוהבים לארח (וכמובן להשוויץ במטעמיו של עמיחי) ולכן החלטנו להפוך בין הסלון ופינת האוכל ולשנות את המיקומים. למרות שהמטבח קטן יחסית, התאמנו לעמיחי, שמבלה בו זמן רב, פינה כיפית ונוחה לעבודה שאפילו תצטלם טוב כשהוא מפרסם את עבודותיו וכן דאגנו למקומות אחסון נוחים ונגישים לציוד הרב שלו.

צילום: נימרוד כהן

במהלך ההיכרות והתשאול המקדים, הצלחנו להבין כיצד בני הזוג היו רוצים לסיים את היום שלהם. ההשראה שעמדה מול עינינו הייתה של ארוחת ערב הנערכת בדירה בניחוח פריזאי, כשברקע בוקעים מהפטיפון צלילי התקליט של אדל, חלק מאוסף התקליטים של בני הזוג המונח על מזנון, המשולב עם בר יינות ומשמש אותם לאירוח. הסלון זכה לעיצוב רומנטי שיכניס את בני הזוג לאווירת בית מלון שתאפשר להם להתנתק מהיום-יום, כשטפט ייחודי בצבע חם, אותו דגמנו מאחת התמונות בסלון, עוטף אותו בחום.

למעלה: בר היינות עם אוסף התקליטים של הזוג. למטה: הסלון בעיצוב רומנטי וחמים. צילום: נימרוד כהן

בבית המיוחד הזה, בו גרים שני אנשים שנכנסו ללב שלנו – הקירות בהחלט מדברים ומספרים את הסיפור הייחודי שלהם.

תמונות לפני השיפוץ:

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן