בוטיק עולמי

כשבעלי חברת העמילות והשילוח הבינ"ל 'ספי יפרח' החליטו לעבור למשרדים חדשים, הם פנו אלינו ואנחנו התאמנו להם קונספט שמשדר את ערכי החברה.

כשבעלי חברת העמילות והשילוח הבינ"ל 'ספי יפרח' החליטו לעבור למשרדים חדשים, הם פנו אלינו ואנחנו התאמנו להם קונספט שמשדר את ערכי החברה.

החזרה למשרדים בתקופת הפוסט קורונה מייצרת מציאות חדשה בקרב העובדים והמנהלים. בחודשי הקורונה למדנו כיצד להכניס את המשרד לבית והתאמנו את הסביבה הביתית שלנו לעבודה יעילה. כשהמסכות ירדו ובמקומות העבודה התחילו לחזור למשרדים בתפוסה מלאה, הבינו בעלי עסקים רבים שהמציאות השתנתה וכעת העובדים מצפים מהם להכניס את תחושת הבית למשרד.

ואיפה הכי נכון לתכנן משרד ביתי? במשרד של חברה משפחתית כמובן. את אנשי חברת 'ספי יפרח' הכרנו בשיא תקופת הקורונה. הם פנו אלינו בתחילת השנה כשהבינו שהעסק שברשותם, המתמחה בעמילות ושילוח בינ"ל, צריך לגדול והם ניצלו את ההזדמנות להתאים את המשרד למציאות החדשה. כשהצרכים השתנו, החליטו אנשי החברה לעבור לחלל גדול יותר באותו בניין בו היו ממוקמים, חלל של 400 מ"ר שהיה ריק לחלוטין. וכאן התחלנו ליצור יש מאין.

כך נראה החלל הראשוני כפי שקיבלנו אותו. כאן התחלנו לייצר יש מאין

כמו בכל פרויקט עיצובי בו אנחנו עוסקות, חשוב לנו להביא את הקונספט העיצובי מתוך ערכי החברה, כדי שהקירות ידברו ויספרו את סיפור העסק. יצרנו קונספט שמדבר בשפת החברה, כשהוא מתחיל מתוך מפת העולם, כיאה לתחום עיסוקה של החברה. דייקנו ביחד עם אנשי החברה את הערכים שרצו לשדר – מדובר בחברת בוטיק, השמה דגש על מקצועיות, שירות ואווירה משפחתית.

את החברה מנהלים בני המשפחה ואת העיצוב המשרדים התאמנו לאופי האנשים שמנהלים את החברה ועובדים בה. הם ביקשו לייצר עבורם עיצוב שיאפשר שיתוף פעולה בין העובדים, זרימה, דינמיקה חברתית ושליטה על המתרחש. את הערכים, המסרים והאופי יצקנו לעיצוב ויצרנו עבורם משרד שמשאיר חותם, כזה שאנשים הנכנסים אליו מקבלים את הרושם המתבקש, חווים את אפקט ה WOW – וזאת מבלי לייצר עיצוב מנקר עיניים.

החלל הפתוח של המשרד על רקע משרדים סגורים בקירות זכוכית. שקיפות ושיתופיות לצד פרטיות. צילום: נימרוד כהן

בקיר הכניסה למשרדים תכננו עבורם קיר ממותג הבנוי ממפת העולם מודגשת בשחור, כשמאחורי כל יבשת תאורת לד שמוסיפה לאפקט הרצוי, ובין היבשות מסלולים של מטוסים ואוניות. הקיר עצמו נוצר מגוון אפור עם טקסטורה שמזכירה את ארגזי השילוח וסימנים המזוהים עימם.

קיר הכניסה הממותג שתוכנן בהתאם לעיסוקה וערכיה של החברה. שיתוף פעולה עם חברת "קירות" המייצרת קירות מעוצבים. צילום: נימרוד כהן

אם במשרדים הקודמים העובדים היו בחדרים, הרי שבמשרד החדש יצרנו "אופן ספייס" מרווח שמתאים לאווירה הצעירה של החברה והעובדים ולדינמיקה החברתית הרצויה. החלל המרכזי עוצב בצורה שמייצרת לכל עובד את המרחב הפרטי שלו ועם זאת מאפשרת זרימה וכניסת אוויר ואור. מכיוון שהבניין מעוצב מבחוץ בצורת אלכסונים, החלטנו להכניס את המעטפת פנימה וזאת ניתן לראות כבר מהפרקט שהותקן באלכסון, העמדת השולחנות בחלל הפתוח וקירות הזכוכית בחדרים המרכזיים, כשגם הם עוזרים לנו לבטא את הדינמיקה והזרימה שביקשנו לייצר. פריטי הנגרות שתוכננו והותאמו בהתאמה אישית, כדי לענות על צרכי העבודה שדורשת עיסוק רב בניירת.

מוטיב האלכסונים חוזר על עצמו בפרקט ובהעמדת השולחנות בחלל. צילום: נימרוד כהן

כחלק מהצרכים והדרישות שלהם, הדגישו לנו מנהלי החברה שני נושאים שדרשו התייחסות מיוחדת – צורך ראשון מתייחס לאווירה המיוחדת והמשפחתית, וצורך שני מתייחס לאקוסטיקה הגבוהה הנדרשת עבורם. לשם כך התאמנו את חדר הישיבות למציאות חדשה – הוא מוקף בקירות זכוכית מבודדות מרעש, אך בנוי מדלתות הזזה רחבות שנפתחות לרווחה ובכך הוא יכול להתמזג עם החלל המרכזי ולהפוך למקום בו ניתן לקיים אירועים חברתיים. שמנו דגש על האקוסטיקה גם בחדר הישיבות וגם בחללים הפתוחים, על ידי תכנון מדויק של התיקרה, שימוש בזכוכיות עבות וכפולות, פרקט איכותי וקירות ועמודים המחופים בלוחות OSB. התקרה של חדר הישיבות תוכננה באופן ייחודי עם אריחים של תקרה צפה בצורת טיפה כאשר גופי תאורה דקורטיביים שזורים בין הטיפות.

חדר הישיבות עם דלתות זכוכית רחבות הנפתחות לחלל המרכזי ותקרה אקוסטית צפה עם אריחים בצורת טיפה. צילום: נימרוד כהן

שלושת המנכ"לים של החברה ביקשו להיות קרובים אבל עם חדרים נפרדים ואכן התאמנו עבורם פתרון עם פינה הכוללת חדרים המוקפים גם הם בקירות זכוכית כשבכל חדר פריטים עיצוביים המשקפים את אופיו של המנכ"ל. כך למשל, בחדרה של תמי, רוכבת הארלי דיווידסון יש מוטיבים מחייה וכך גם בחדרו של אורי שחלם על אקווריום שהותקן על הקיר. בין חדרי ההנהלה יש סלון משותף עם דלתות הזזה, בר משקאות (לבקשת אורי) וכך הם יכולים לקיים פגישות אה-פורמליות.

הסלון המשותף המחבר בין חדרי המנכ"לים. צילום: נימרוד כהן

כחלק מההתמחות בעיצוב משרדים, אנחנו מציעות ללקוחות שלנו לעצב את המשרד בסגנון "עיצוב משרדים היברידי". מה זה אומר? תוכלו לקרוא על כך במאמר שמתייחס לנושא. בגדול, התפיסה היא להכניס את הבית למקום העבודה, בניגוד למה שהתרגלנו אליו בחודשי הקורונה. ואיך עשינו זאת במשרדים הללו? היה חשוב לנו לייצר פינות שיזכירו לעובדים את הבית ויתנו תחושה ביתית ופחות מחייבת. כך למשל, יצרנו פינה שמשמשת עבור המנהלים כ"סלון" לפגישות עבודה, או לפגישות פחות פורמליות, עם כורסאות נוחות, שולחן קפה ובר משקאות. עבור העובדים יצרנו אזור עם ספה נוחה לקיום הפוגות במהלך יום העבודה לשיחות אישיות, שיחות טלפון או סתם רגע של מנוחה עם כוס קפה. ולמי שרוצה להתפרע, יש אפילו שולחן כדורגל לפריקת אנרגיות😊. גם המטבחון החדש עוצב בצורה חמה ומאובזרת והפך למקום מזמין שנעים מאוד לאכול בו, עם דלפק אכילה המיועד ל- 4 סועדים, הנשען על קיר שמחופה בטפט בריקים ומעליו תלויים 2 גופי תאורה מעוצבים.

למעלה: פינת מנוחה עם שולחן כדורגל לפריקת אנרגיות:) . למטה המטבח הביתי. צילום: נימרוד כהן

עיצוב המשרדים החדשים של חברת 'ספי יפרח' היווה עבורנו אתגר. על אף לוחות הזמנים הלחוצים, הצלחנו לייצר לחברה משרדים שמשדרים את ערכי החברה, משיגים את המטרה שלהם ומלווים את החברה בצמיחה שבה היא נמצאת!

קיר המשפחה של בעלי החברה, משולב בין חדרי המנכ"לים. צילום: נימרוד כהן

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן