לשפץ או לא לשפץ? זו השאלה

רוצים לשפץ את הבית, אבל לא בטוחים שזה הזמן המתאים עבורכם? מבולבלים מכל האפשרויות הקיימות? חוששים מהתהליך ומהעומס הכרוך בכך? אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר ולעזור לכם לענות לעצמכם על השאלה: "לשפץ או לא לשפץ?"

רוצים לשפץ את הבית, אבל לא בטוחים שזה הזמן המתאים עבורכם? מבולבלים מכל האפשרויות הקיימות? חוששים מהתהליך ומהעומס הכרוך בכך? אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר ולעזור לכם לענות לעצמכם על השאלה: "לשפץ או לא לשפץ?"

כשאנחנו נפגשות עם משפחות המעוניינות לשפץ את ביתן, כחלק מהתהליך שאנחנו עוברות איתם, אנחנו קובעות פגישת היכרות שמטרתה להכיר את המשפחה, ללמוד אותם, את הערכים שלהם, מי הם כמשפחה וכבני אדם ולחוש את האנרגיות שלהם. כמובן שיש מטרות נוספות לפגישת ההיכרות, כמו להבין את גודל השיפוץ, את התקציב שלהם, להבין מה הצרכים הפונקציונליים שלהם, מה הבעיות ואיך אנחנו יכולות לתת להם פתרונות מותאמים עבורם. אבל דווקא על החלק הראשון נרחיב כאן, כדי לעזור לכם להבין האם זה הזמן הנכון עבורכם לשפץ.

פגישת ההיכרות כוללת שיחה פתוחה וכנה עם הלקוחות, כל מה שנאמר במהלך הפגישה נרשם במחברת הפרויקט. צילום: נימרוד כהן

תהליך של שיפוץ זהו תהליך ארוך, תהליך שדורש הרבה מוכנות ונכונות, הרבה אורך רוח, הרבה מעורבות וזמן מצידכם. נכון, אנחנו מובילות את התהליך, אנחנו מנחות, אנחנו פועלות מול אנשי המקצוע, אנחנו דואגות לסגור פינות, מנהלות את התהליך ודואגות שכלום לא יתפספס. אבל- המעורבות שלכם עדיין נדרשת, צריכה להיות הסכמה מבחינתכם על התהליך והבנה מלאה של כל השלבים. אתם חייבים להיות מעורבים בבחירות- הן של חומרים ומוצרים והן של אנשי המקצוע, להיות מעורבים בעלויות ובסבבי הרכישות. הרי בסופו של דבר- זה הבית שלכם, אתם אלה שתחיו בבית הזה אח"כ ואתם חייבים לאהוב אותו ולהיות שלמים עם כל חלק וחלק שבו.

אתם השותפים המלאים לבחירות ולהחלטות, החל משלב שבירת הקירות ועד לבחירת הצבעים לכל קיר בבית. צילום: נימרוד כהן

כחלק מה'אני מאמין' שלנו- לדעת להקשיב ללקוח ולשים אותו במרכז, אנחנו מאמינות שגם להגיד ללקוח- עכשיו זה לא הזמן שלך לשפץ, זו עוד מחויבות שלנו. כי חוץ מלדעת לזהות את הלקוח, להבין את הצרכים שלו ולדעת להתאים לו פתרונות אישיים, אנחנו כאן גם כדי להקשיב לו היטב ולהגיד לו שזה כנראה לא הזמן האידיאלי לשיפוץ מבחינתו.

אז הנה כמה סיבות טובות למה לא לשפץ את ביתכם בשלב זה. כמובן שאין זה אומר שלא תשפצו את ביתכם לעולם, אלא פשוט קחו עוד קצת זמן נשימה עד שיגיע הרגע הנכון באמת מבחינתכם.

  1. חוסר הסכמה בין בני הזוג – כמובן שלא חייבים להסכים על הכל מראש, חלק מהתהליך כולל שיח בין בני הזוג ושיתוף פעולה ביניהם לגבי החלטות חשובות שיש לקבל במהלך הדרך, אבל צריכה להיות הסכמה על קיום השיפוץ עצמו, על היקף השיפוץ, על התקציב ועל נושאים עקרוניים שבלעדיהם לא נוכללצאת לדרך.
  2. חוסר פניות של אחד או שני בני הזוג – חשוב מאוד ששני בני הזוג יהיו מעורבים בכל שלבי השיפוץ. אנחנו מדגישות כבר בפגישה הראשונה ועוד בשיחת הטלפון המקדימה, ששני בני הזוג לוקחים חלק בתהליך, בהחלטות ובבחירות. אחד מבני הזוג יכול להיות דומיננטי יותר במידת המעורבות שלו בתהליך, אבל צריך מעורבות משותפת וחשוב לקבל החלטות ביחד.
  3. תקציב מאוד מוגבל ביחס לרצונות והחלומות – אם התקציב שלכם כרגע מאוד מוגבל ואתם יודעים שלא תוכלו לשפץ את הבית כמו שתכננתם, לא יהיה נכון להיכנס ללחץ כלכלי שמוביל איתו מתחים בין בני הזוג. גם להתפשר על העיצוב לא תמיד תהיה ההחלטה הנכונה במידה שהתקציב מאוד מוגבל.
  4. תחושה שמתפשרים על העיצוב – התפשרות יכולה לנבוע מחוסר הסכמה גורף בין בני הזוג, או מתקציב מאוד מוגבל. בשני המיקרים רצוי להמתין לרגע הנכון ולצאת לשיפוץ כשאתם שלמים עם התהליך ויודעים שתוכלו לקבל את ההחלטות שיתאימו לכם ויאפשרו לכם לתכנן ולעצב בית שיענה על הצרכים המדויקים עבורכם.
  5. חוסר חיבור והרמוניה בין המעצבת ללקוחות – תהליך השיפוץ הוא תהליך ארוך מאוד ואינטנסיבי שכולל עליות ומורדות, קבלת החלטות לפעמים בלחץ של זמן וגם ימים עמוסים של רכישות בהם מבלים ביחד הרבה שעות. אין שום סיבה להכניס מתחים מיותרים לתוך התהליך, לכן חשוב שתהיה הרמוניה בין הלקוחות למעצבת, פתיחות ויכולת לדבר על הכל בגובה העיניים.

אבל- אם אתם שלמים עם ההחלטה לשפץ, אם דיברתם על כך ביניכם וכל בני הבית מבינים את המשמעות. אם יש לכם את הפניות הרגשית וגם הפיזית לכך, אם קיבלתם החלטות מושכלות בעניין התקציב והצלחתם לבנות לכם סדרי עדיפויות של מה חשוב לכם ביותר ועליו לא מוותרים ומה יכול להישאר לסוף, אם מסגרת התקציב תאפשר, אם אתם מודעים לכך שתמיד יש חריגות מהתקציב, אבל יחד עם זה- לכם יש את הכוח להשפיע עד כמה החריגות האלה יהיו גדולות ולא מתוכננות- כמובן עם הכוונה וייעוץ של גורם מקצועי, שידע לתת לכם אלטרנטיבות טובות. אם התשובה לכל אלה היא "כן" אז אתם כמעט מוכנים לצאת לשיפוץ.

חשוב להיות שלמים עם ההחלטה לשפץ, להיות פנויים לכך ולקבל החלטות מושכלות בנוגע לתקציב ולאנשי המקצוע איתם תעבדו

הדבר החשוב ביותר בשביל שתהיו מוכנים לצאת לדרך, זו ההבנה שהשיפוץ הזה הוא של כל בני הבית. לכל אחד יש את המקום שלו להביע את עצמו ולחלום. אסור לתת לשיפוץ לערער את הזוגיות ולחבל באווירה בבית. תהליך השיפוץ הוא מורכב ומתמשך, הוא דורש קבלת החלטות ומחוייבות לתהליך.  

אז אם קראתם את כל מה שכתבנו כאן על שיפוץ, זוגיות ומה שביניהם 😉 ואתם מוכנים לצאת למסע, זה הרגע לבחור את השותפים, או השותפות (!) שלכם למסע. זה המקום לספר לכם שהסטודיו שלנו ייחודי ביכולת שלנו להיות השותפות המקצועיות האולטימטיביות של משפחות לעיצוב הבית שלהם. מעבר למחויבות למקצוענות העיצובית, ליצירתיות לאסתטיקה ופונקציונאליות, אנחנו מתחייבות גם לניהול תהליך אופטימלי. עיצוב בית דורש בשלות ויכולות לנהל את תקופת השיפוץ בצורה אופטימלית מול בעלי המקצוע, ספקים, לו"ז, נטרול התנגדויות והכל במטרה לממש את הרצון שלכם ביעדי הזמן והתקציב שהגדרתם. כל זה מאפשר לנו לממש חווית עיצוב אחרת וללוות משפחות יד ביד לבית עליו הם חולמים ולאפשר להם להגיע אליו כשהם רגועים, מרוצים, מחוייכים ושמחים.

צילום: נימרוד כהן

נשמח את תשתפו אותנו בחוויות השיפוץ שלכם. מה הייתם משמרים, או מה הייתם משנים בחוייה שעברתם.

ואם אהבתם את מה שקראתם כן, אתם מוזמנים לשתף ולספר לחברים.

הסטודיו שלנו נותן מענה של תכנון, עיצוב וליווי מלא עם שורת אנשי מקצוע איכותיים ואמינים, והכל תוך הקשבה אמיתית לצרכים ולחלומות שלכם

שלכם,

מירב וליאת

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן