להכניס את הבית למשרד

הקורונה הביאה לחיינו שינוי מהותי בכל מה שקשור לקשר שבין מקום עבודה-לבית. איך מתאימים את המשרד שלכם לרעיון "המשרד ההיברידי"? 5 הטיפים שאתם חייבים להכיר

5 טיפים לעיצוב משרד היברידי

הקורונה הביאה לחיינו שינוי מהותי בכל מה שקשור לקשר שבין מקום עבודה-לבית. איך מתאימים את המשרד שלכם לרעיון "המשרד ההיברידי"? 5 הטיפים שאתם חייבים להכיר

אחד הסימנים הבולטים ל"ניצחון" על הקורונה הוא ללא ספק אירוע הרמת כוסית שהתקיים באחד המשרדים שעיצבנו בתקופה האחרונה. החזרה למקומות העבודה נעשתה בצורה מדורגת. תחילה חזרו העובדים החיוניים, לאחר מכן חזרנו לעבודה בחדרים נפרדים או עם מחיצות והימנעות מהתכנסויות גדולות וממש לאחרונה הוסרו כל המגבלות וסוף סוף יכולנו לחזור לחיים שהתגעגענו אליהם.

משרדי ביקונקט, עמדות עבודה בחלל פתוח שמחליפות את החדרים הסגורים. צילום: נימרוד כהן

בתקופה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, יש עיסוק נרחב בהתאמת הבית לתפקידו החדש כמשרד. אבל אצלנו בסטודיו גדל דווקא הביקוש לעיצוב משרדים, ולהתאמתם לתפיסות חדשות שהקורונה הביאה עמה. אומרים שהצורך הוא אם ההמצאה, ואכן – הביקוש החדש הזה הביא אותנו לגבש קונספט עיצובי חדש לחללי עבודה. הכירו את "המשרד ההיברידי". בבסיס התפיסה העיצובית הזאת עומדת ההבנה שעיצוב המשרד, כפי שהכרנו אותו בעבר, חייב להשתנות ולהתאים אותו לתקופה – עם אווירה שמעודדת אינטראקציות חברתיות, פינות מתחלפות ועבודה בחללים שונים ומגוונים, וכמובן התאמה לעבודה חלקית מהבית.

משרדי ספי יפרח ביבנה, "סלון" משרדי עבור פגישות עבודה באווירה אחרת. צילום: נימרוד כהן

אז איך תתאימו את המשרד שלכם לתקופה שאחרי הקורונה?

  • עמדות עבודה אישיות בחללים משותפים – אם בעבר היינו רגילים לשבת בין 4 קירות עם שולחן, כיסא וחלון, הרי שעם החזרה למקומות העבודה העובדים שלנו מתגעגעים ומצפים לאינטראקציות חברתיות ועלינו לספק להם אותן. אחת הדרכים הבולטות ביותר הן יצירת חללי עבודה משותפים המשלבים פרטיות עם שיתופיות ושליטה לצד אינטימיות. לכל אחד יש את הפינה שלו, אבל כולם נמצאים ביחד.
  • מחיצות הפרדה – תכנון נכון של מחיצות ההפרדה בין העמדות יכול לייצר לנו איזון מדויק בין ההפרדה והאינטימיות לבין תחושת שייכות ומעורבות. המחיצות יכולות לכלול אלמנטים עיצוביים שונים כמו צמחיה ירוקה או מחיצות אקוסטיות צבעוניות ולייצר פינות חמד משרדיות.
צמחיה ירוקה המשמשת כמחיצות הפרדה בין עמדות העבודה. צילום: נימרוד כהן
  • חללים משותפים – אם בתקופת הקורונה למדנו שאפשר להכניס את המשרד הביתה, אז זאת ההזדמנות שלנו להכניס את הבית למשרד ולייצר אזורים המאפשרים אינטראקציות מזדמנות, אלו שבהן עולים הרעיונות הכי טובים ואלו בהם לעובדים שלכם יש הזדמנות לשוחח עם חבריהם לעבודה על חוויות אישיות. במשרדים החדשים יש עמדות פתוחות לטובת העובדים – יש סלון ויש בר, יש מטבח מרווח ויש אזור מנוחה. אלו האזורים שיתנו לעובדים שלנו הרגשה ביתית.  
אווירה ביתית במשרד, לפגישות מזדמנות ושיחות בין העובדים. צילום: נימרוד כהן
  • שילוב חדרים ושקיפות – לא תמיד ניתן לוותר על חדרים סגורים, כמו חדרי מנהלים או חדרי ישיבות, אבל גם אז ניתן לאפשר שקיפות, ליצירת תחושה ואווירה ביתית, של חדר שהוא בו-זמנית, גם פתוח וגם סגור. ניתן להשיג תוצאה כזו, לדוגמה, ע"י שימוש בקירות זכוכית. אפשר גם לתכנן חדר ישיבות שקוף עם דלתות הנפתחות לרווחה המאפשרות לחדר הישיבות להתמזג עם החלל המשותף.
שילוב של חדרים שקופים המאפשרים אינטימיות ופרטיות לצד שקיפות ושליטה. צילום: נימרוד כהן
  • התאמה של עבודה מהבית – בעקבות הקורונה עובדים רבים החלו לעבוד מרחוק וסיגלו לעצמם הרגלי עבודה מהבית. אמנם מדברים על חזרה לשיגרה, אבל אין לנו ספק שחלק מהשינויים ומההרגלים החדשים יישארו איתנו עוד זמן רב ואולי אפילו לתמיד. למדנו לשלב בין בית לעבודה וכנראה שלא נוותר על זה כל כך מהר. המעבר לעבודה ולימודים מהבית מחייב חשיבה חדשה לגבי תכנון הבית שלנו ומציאת פתרונות ייעודיים לעבודה עבור כל אחד מבני הבית. כולנו מצאנו עצמינו פתאום מחפשים פינה נוחה בבית ממנה יהיה לנו שקט לעבוד, פינה אשר תראה יפה ומסודרת כאשר כל העולם מציץ אלינו לתוך הבית דרך חלונות הזום. חשוב לבחור פינה שקטה בבית, מוארת היטב ולדאוג שתהיה נוחה עבורכם. לא לזלזל בשולחן נוח וכיסא מותאם. פינת העבודה צריכה להתאים בסגנונה לאופי ולבית ובעיקר להיות פונקציונלית עבור צרכי העבודה. לא תמיד יש חדר יעודי בבית שיכול לשמש כחדר עבודה, ולכן חשוב להתייחס למיקום פינת העבודה בבית, האם לסדר פינה שקטה בחדר השינה, או דווקא בסלון או בפינת האוכל ולוודא שלא יהיו לנו המון הסחות דעת. כדאי גם להכין רשימה של כל הצרכים ולהתאים את פינת העבודה אליהם, ולסיום, לחשוב על שילוב צבעים רגועים שיאפשרו להתרכז בקלות.

חושבים לרענן את המשרד? אולי לעבור למיקום חדש? אנחנו נוכל לעצב ביחד איתכם את המשרד שיתאים בדיוק עבורכם, שידבר את שפת המותג שלכם ואת ערכי החברה. משרד שיתאים לרוח התקופה וכמובן לצרכים שלכם ושל העובדים שלכם.

מירב וליאת

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן