עיצוב משרד – תפיסת עולם חדשה

בתקופה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, יש עיסוק נרחב בהתאמת הבית לתפקידו החדש כמשרד. אבל אצלנו בסטודיו גדל דווקא הביקוש לעיצוב משרדים, ולהתאמתם לתפיסות חדשות שהקורונה הביאה אתה. לאחר משבר הקורונה, במוקדם או במאוחר נחזור לעבודה במשרדים. כולנו רוצים לצאת מהבית, לפגוש אנשים, לצאת ממסכי הזום ולראות את חברינו לעבודה פנים מול פנים. אבל פתאום נראה מוזר לצאת מהבית עם הזריחה, לחזור הרבה אחרי השקיעה ולעבוד כל היום במשרד בנוי 4 קירות וחלון. על בסיס ההבנה הזו נולד אצלנו קונספט עיצוב חדש של משרדים. אנחנו מאמינות שהמשרד החדש הוא כבר לא אוסף של חדרים, במשרד החדש יש סלון ויש בר, יש בו מטבח ואזור מנוחה. הרי אם תקופת המשבר לימדה אותנו להכניס את המשרד הביתה, ולעבוד מהסלון או המטבח, למה לא ללכת גם בכוון ההפוך, ולהכניס את הבית למשרד?

בתקופה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, יש עיסוק נרחב בהתאמת הבית לתפקידו החדש כמשרד. אבל אצלנו בסטודיו גדל דווקא הביקוש לעיצוב משרדים, ולהתאמתם לתפיסות חדשות שהקורונה הביאה אתה. אומרים שהצורך הוא אם ההמצאה, ואכן – הביקוש החדש הזה הביא אותנו לגבש קונספט עיצובי חדש לחללי עבודה.

פתאום נראה מוזר לצאת מהבית עם הזריחה, לחזור הרבה אחרי השקיעה ולעבוד כל היום במשרד בנוי 4 קירות וחלון. מנגד, גם הקיצוניות של התקופה האחרונה לא נראית בת קיימא, עם הכנסת המשרד הביתה ושילוב העבודה עם מטלות הבית – בישולים, כביסות, טיפול בילדים. הקיצוניות הזו מצריכה להטוטים של ניהול זמן, אך גם של ניהול המרחב – לעיתים אנחנו מוצאים את עצמנו עובדים במטבח, לעיתים בסלון, ולפעמים המפלט היחידי שמאפשר לעבוד הרחק מהרעש וההמולה הוא רק המיטה! אם שפר המזל, והצלחנו להקצות אחד מחדרי בית למשרד, לעיתים אין בכך אלא כדי להעצים את תחושת הניתוק והבדידות מהעבודה. אחרי המשבר קרוב לוודאי נמצא את עצמנו בעולם חדש שמאזן בין שני קצוות – של העולם הישן מצד אחד, עם ניתוק טוטאלי בין החיים האישיים לעבודה, ושל תקופת משבר הקורונה מהצד השני, עם ערבוב מוחלט בין כל מעגלי החיים.

מבט לחלל הפתוח עם תמונות המותג ברקע – צלם: נימרוד כהן

לאחר משבר הקורונה, במוקדם או במאוחר נחזור לעבודה במשרדים. כולנו רוצים לצאת מהבית, לפגוש אנשים, לצאת ממסכי הזום ולראות את חברינו לעבודה פנים מול פנים. לייצר שיחות מזדמנות ומפגשים בפינת הקפה, או בדרך לשירותים. שיחות שמובילות לרעיונות ויוזמות חדשים. אך גם כדי לאכול יחד ולשמוע מה שלום המשפחה, להחליף חוויות והמלצות על סרט, טיול או דיאטה. אבל גם כשכבר נחזור למשרד, נחזור אחרים. שכן, משבר הקורונה בעצם שיקף לנו שאפשר גם אחרת. אפשר לשלב יותר בין בית לעבודה. והשילוב הזה יכול לכלול הכנסה של העבודה הביתה, כפי שקורה בתקופת המשבר, אך אולי גם הכנסה של הבית למשרד?

מבט למטבח החדש עם עמדת הבר – צלם: נימרוד כהן

על בסיס ההבנה הזו נולד אצלנו קונספט עיצוב חדש של משרדים. עיצוב באווירה ביתית ונעימה. לא עוד 4 קירות, חלון, כיסא ושולחן. אלא משרדים באווירה אחרת – של אינטראקציות חברתיות, פינות מתחלפות, עבודה בחללים שונים ומגוונים. חללי עבודה דינאמיים שמאפשרים גיוון, עניין, שינוי. אבל בראש ובראשונה – חיבורים בין אנשים. בסופו של דבר, הסיבה העיקרית לצאת מהבית למשרד, כפי שלימדה אותנו תקופת הקורונה, היא לא התבודדות עם המחשב שלנו במשרד. הסיבה לצאת מהבית היא התחברות ומעורבות. בהתאם לכך, הקונספט החדש שלנו לחללי עבודה משלב פרטיות עם שיתופיות, שליטה לצד אינטימיות. לכל אחד יש את הפינה שלו, אבל כולם נמצאים ביחד.

ע"י תכנון נכון של מחיצות הפרדה בין עמדות, אנחנו יוצרות איזון מדויק בין ההפרדה ואינטימיות לבין תחושת שייכות ומעורבות. המחיצות עצמן, אגב, יכולות לכלול אלמנטים עיצוביים שונים – החל מצמחיה ירוקה ועד מחיצות אקוסטיות צבעוניות. את אזורי העבודה אנחנו משלבות בפינות ישיבה ובאזורים המאפשרים אינטראקציות מזדמנות. המשרד החדש הוא כבר לא אוסף של חדרים. במשרד החדש יש סלון ויש בר, יש בו מטבח ואזור מנוחה. הרי אם תקופת המשבר לימדה אותנו להכניס את המשרד הביתה, ולעבוד מהסלון או המטבח, למה לא ללכת גם בכוון ההפוך, ולהכניס את הבית למשרד?

 לעיתים עולה הצורך גם בחדרים סגורים בתוך אותו חלל פתוח, מובן שלא תמיד ניתן לוותר על שילוב חדרים, אבל גם אז ניתן לאפשר שקיפות, ליצירת תחושה ואווירה ביתית, של חדר שהוא בו-זמנית, גם פתוח וגם סגור. ניתן להשיג תוצאה כזו, לדוגמה, ע"י שימוש בקירות זכוכית.

בהתאם לקונספט הזה עיצבנו ממש לאחרונה את משרדי חברת ביקונקט, היבואנית הרשמית של מגוון מותגים מן השורה הראשונה בתחום מוצרי אלקטרוניקה ותקשורת חדשניים. המשרד החדש תוכנן כמרחב פתוח המעניק שקיפות וחיבור בין העובדים, לצד הקפדה על אינטימיות ואזור נפרד לכל עובד. לפני שהתחלנו בתכנון, העברנו שאלונים לכל אחד מעובדי החברה, אשר בהם כל עובד הגדיר לנו את הצרכים והרצונות שלו.

החלל המרכזי ורחב הידיים תוכנן והותאם למספר עמדות עבודה הפונות לכיוונים שונים ויוצרות סינרגיה בין חיבור לאינטימיות. לאדניות עם הצמחיה הירוקה שיוצרות גם הפרדה וגם חיבור בין העמדות, קראנו "קונקטורים" והם שולבו בין כל זוג עמדות. משרד המנכ"ל תוכנן כמשרד פינתי עטוף קירות זכוכית מעוטר בפרופילי אלומיניום בלגיים, היוצרים שקיפות ומעורבות עם החלל המרכזי. האזור הפנימי של המשרד תוכנן עבור מטבח באווירה ביתית עם שולחן בר ארוך המותאם עבור 8 אנשים בו יכולים העובדים לאכול יחד באווירה רגועה ונעימה.

הרהיטים, חלקם שופצו מתוך הריהוט שהיה קיים במקום. לקחנו מחיצות ישנות שהפרידו בין עמדות העבודה במשרד הישן, שיפצנו אותן, שינינו את היעוד שלהן והפכנו אותן לארונות אחסון חדשים, המשתלבים באופן מושלם בחלל החדש. גם חדר הישיבות כולו רוהט ברהיטים משופצים שעברו שינוי והתאמה לחלל החדש. הריהוט החדש במשרד תוכנן באופן מוקפד ונבנה בהזמנה מיוחדת עבור החברה, ע"י ספקים ואנשי מקצוע שנבחרו בקפידה. הרהיטים החדשים כולם תוכננו בשילוב של עץ אלון חמים, גוונים של אפור גרפיט ופרזול שחור המעניק מראה תעשייתי. מקומות האחסון קיבלו התייחסות מוקפדת ושולבו בחלל במקומות הנדרשים על פי הגדרת הצרכים של העובדים. השימוש בחומרים הטבעיים והחמים, בצבעוניות מונוכרומטית עם נגיעות של כחול ותמונות המותג שמעטרות את קירות המשרד, סייעו ביצירת משרד שמספר את הסיפור של החברה ושל האנשים בה.

המשרד החדש הוא מקום שנעים לשהות בו. אם המשרד המסורתי, הבנוי קירות באופן היוצר מעצורים וחיץ בין האנשים, במשרד החדש, לעומת זאת, האנרגיות זורמות בכוון ההפוך בדיוק. בניגוד למשרד המסורתי, למשרד החדש נוכל לקרוא בצדק הבית השני שלנו.

אם גם לכם חשובה האווירה במשרד, אם אתם מרגישים שמשהו תקוע וחשובה לכם הזרימה והאנרגיה בין העובדים. אם אתם רוצים לצאת מהקיבעון של משרד מסורתי וליצור אווירה ביתית, עם אזורים מגוונים התורמים ליצירתיות ולחיבור בין האנשים- דברו איתנו ונעצב לכם משרד שמספר את סיפור החברה והמותג שלכם.

שתפו:

פייסבוק
טוויטר
פינטרסט
לינקדאין
וואטסאפ
אמייל
דילוג לתוכן